Tankując paliwo pod korek psujesz samochód!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janvier
    Drive
    • 2010
    • 40

    Tankując paliwo pod korek psujesz samochód!

    albo rzeźba ze zderzakiem, albo wymiana błotników, lamp i grilla + ori zderzak
    poza tym poliftowy zderzak w przedliftowej O2 wygląda IMO git...
  • mozgi
    L&K
    • 2009
    • 1127
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    Tankując paliwo pod korek psujesz samochód!

    Tankując pod korek psujesz samochód!


    W zależności od modelu samochodu pierwsze 30-50 litrów paliwa wlejemy do zbiornika przed pierwszym "odbiciem" pistoletu dystrybutora. Drugie odbicie następuje często po wtłoczeniu do baku kolejnych kilku litrów. Według ekspertów i książek serwisowych pierwsze, a najdalej drugie "odbicie" to ostatni moment na zakończenie tankowania.

    W praktyce zatankować można jeszcze dużo więcej paliwa. Osiągnięcie wyników wyższych o 10-15 litrów od deklarowanej przez producenta pojemności zbiornika jest wykonalne i nie wynika z przekłamań licznika dystrybutora lub zaniżonej pojemności baku.

    - Rozbieżności wynikają m.in. z obecności elementów systemu wyłapującego opary paliwa oraz komory pozwalającej na pomieszczenie zwiększającej się objętości ropy lub benzyny na skutek rozszerzalności temperaturowej cieczy. Warto pamiętać, że objętość paliwa nie jest uzależniona wyłącznie od zmian temperatury powietrza. Pracujący pod wysokim ciśnieniem układ wtrysku paliwa skutecznie podnosi temperaturę paliwa, którego niewykorzystany nadmiar jest odprowadzany z komory silnika do baku. W przypadku silników wysokoprężnych temperatura oleju napędowego może osiągać nawet kilkadziesiąt stopni Celsjusza - wyjaśnia Kierownik Zespołu Techniki Skody Auto Polska.

    Problemy mogą się pojawić także po zatankowaniu pod korek auta z silnikiem benzynowym. Nadmierna ilość paliwa może doprowadzić do uszkodzenia elementów układu odpowietrzenia zbiornika paliwa, który do silnika odprowadza powstałe opary paliwa. Warto pamiętać, że gwarancja nie przewiduje bezpłatnych napraw tego typu usterek.

    W przypadku pojazdu zatankowanego pod korek nadmiar paliwa będzie się wydobywać na zewnątrz pojazdu, prowadząc do zanieczyszczenia środowiska oraz stwarzając ryzyko pożaru.

    źródło http://moto.onet.pl/1638720,1,tankuj...ul.html?node=3
    ASO Skoda Warszawa Ursynów ul.Gruchacza 39 - najlepsze ceny w Polsce na hasło :Octavia Club Polska
    Kontakt mailowy w sprawie wyceny części: [email protected] (p.Adam Wiśniewski, p.Łukasz Poniatowski i p.Kamil Banaszek) , tel.22-549-10-60

    Komentarz

    • pandzik
      RS
      • 2011
      • 2254
      • Seat

      #3
      Ciekawe. Trzeba zmienić nawyk.

      Komentarz

      • soszek81
        L&K
        • 2010
        • 1245

        #4
        bla bla bla - sezon ogórkowy się zaczyna....


        To że paliwo wracając do zbiornika jest cieplejsze to co? Chyba trudniej podgrzać 60l paliwa niż 30l prawda? Oznacza to też wolniejszą rozszerzalność wraz ze wzrastającą temperaturą (dłużej to trwa). Jednocześnie auto jedzie i spala paliwo.
        Dla mnie ŻADNA argumentacja.

        Tak jak wylewanie się nadmiaru paliwa i zwiększanie ryzyka zapłonu. Większym zagrożeniem jest idiota tankujący z papierosem w ręku jak ta odrobina paliwa co "może" wycieknie.

        W moto nie mam żadnego odpowietrzenia, za każdym razem tankuję ile tylko wlezie (tylko tyle aby dało się wlew zamknąć), zbiornik mam zaraz NAD silnikiem, zaś sam silnik jest chłodzony powietrzem. Nieraz w lecie w korku szło sobie kolana poparzyć od blachy zbiornika na światłach i co????? NIGDY nawet najmniejszej kropelki paliwa wracającej korkiem nie uświadczyłem.
        D
        N
        O

        Dziękuję. 8)
        Była O1 kombi ALH++ 150/340
        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          Zanim 50-60l paliwa się ogrzeje od powracającego w takim stopniu, żeby niebezpiecznie zwiększyć swą objętość, trzeba by wypalić cały bak . Poza tym czy wylało się komuś paliwo z baku zalanego pod korek i jeszcze trochę w 30stopniowe upały? To są bzdury.
          Octavia

          Komentarz

          • tomikt
            Rider
            • 2007
            • 391

            #6
            w ogóle onet jakoś na pysk leci
            ech...
            TomikT

            Komentarz

            • zgucio
              Rider
              • 2007
              • 691

              #7
              k085, mi sie kiedyś na stacji zaczeło lać spod samochodu jak zatankowałem pod korek, ktoś z obsługi zaczał krzyczeć że leje sie z pod samochodu. Tylko, że przyczyną jest jakaś nieszczelność w baku, czy innym miejscu jeszcze nie ustaliłem bo trzeba wszystko rozkręcać a że częsci są plastikowe to czekam na ocieplenie.

              Jednak z 5 litrów poszło na droge dopuki szybko nie wyjeździłem dlatego przez ostatnie 3 miesiące leje tylko do połowy.

              Swoją droga od dwóch lat prowadziłem w lato autko do mechaników bo w gorace dni śmierdziało w środku benzyną, mówli że to filtry itp. Po zmianie nic nie pomagało a żaden nie wpadł że to nieszczelność na zewnątrz baku i smród dostawał się przez wentylacje w bagazniku
              ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

              JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

              Komentarz

              • mikolaj93
                Rider
                • 2009
                • 385
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                U braci ze wschodu Polacy na stacjach wjeżdżają paskami na kliny po to żeby więcej zalać i nic im się nie dzieje.
                Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
                !!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
                Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!

                UNIDEN USER

                Komentarz

                Pracuję...